Wybierz dany rok

2017

• Andrzejkowe ADS-y 2017

Modlitwa, skupienie, goście i dobra zabawa. Tak można scharakteryzować to co się działo podczas tegorocznych Adwentowych Dni Skupienia na Górze Świętej Anny, potocznie zwanych Andrzejkowymi. Choć święto św. Andrzeja Apostoła dawno minęło, ale nie mogło zabraknąć corocznej zabawy, ale od początku…

• Rekolekcje studenckie 2017

Uczciwość. Temat rekolekcji. Spontaniczny wyjazd na Górę Świętej Anny. Wiem czego się spodziewać, przeżyję te rekolekcje dobrze, przyjemnie, bezproblemowo w gronie bliskich mi osób. W grę nie wchodziły żadne trudności. Pan Bóg jednak potrafi zaskakiwać.

• Wakacje z Rudym

Przez 8 dni sierpnia prawie nie wysiadaliśmy z siodła (raczej siodełka), bo wybraliśmy się na rowery. W między czasie zostało ustalone hasło naszego wyjazdu, skoro jechał z nami Rudobrody o. Roch to nie mogłoby być inne jak: „Wakacje z Rudym”  :-)

• Pustelnia franciszkańska – Asyż

W tym roku pustelnia Rodziny Młodzieży Franciszkańskiej była niepowtarzalna, jedyna w swoim rodzaju, wyjątkowa. Spędziliśmy cudowny czas w Asyżu – sercu franciszkanizmu, miejscu, w którym święty Franciszek usłyszał słowa Jezusa „Idź, odbuduj mój Kościół.”

• Zjazd Ministrantów, Marianek i grup przyparafialnych 2017

Fotorelacja z Pielgrzymki Ministrantów, Marianek i grup przyparafialnych, która odbyła się w dniach 9-12 czerwca 2017 r. w Domu Pielgrzyma w Górze Świętej Anny.

• WDS-y dla RMF-u 2017

Czy może być coś dobrego z Asyżu? Okazuje się, że tak i to całkiem sporo. Mogliśmy przekonać się o tym na WDSach RMFu (17-19.03.2017) – rekolekcjach, które były wprowadzeniem do pustelni franciszkańskiej.

2016

• Andrzejkowe ADS-y 2016

Tym razem o relację poprosiliśmy Aktora: „W dniach 25-27 listopada 2016 roku na Górze św. Anny odbywały się kolejne, coroczne rekolekcje, mające wprowadzić franciszkańską młodzież w Adwent, a więc oczekiwanie na Zbawiciela.

• FDS-y w Sanktuarium św. Anny 2016

W ten długi listopadowy weekend Bóg skierował 22 mężczyzn na Górę św. Anny abyśmy skosztowali trochę życia zakonnego. Czas rekolekcji rozpoczęliśmy 10.11 kolacja w refektarzu klasztoru, następnie udaliśmy się do tajnego pokoju gdzie omawialiśmy plan rekolekcji. Tematem rekolekcji był:” Ja brat Franciszek…..” Po spotkaniu była Eucharystia w Bazylice , której przewodniczył o. Kamil. Tak zakończył…

• Kapituła RMF 4-6.11.2016

Górka w nieco już melancholijnych kolorach jesieni przywitała nas jak zwykle z otwartymi rękami. W te chłodne dni ciepło miejsca, atmosfera modlitwy i braterska serdeczność była prawdziwym ukojeniem. Spotkaliśmy się z nie byle jakiego powodu – w tym roku przypadła Kapituła Wyborcza.

• Rekolekcje dla studentów i młodzieży pracującej 2016

Piątek 21.10.2016 r. był niecodzienny. Nie spowodowała tego wrażenia bynajmniej wszędobylska mgła, lecz oczekiwanie, zupełnie niezwiązane z nadchodzącym wytchnieniem od nauki lub pracy. Tego dnia jak zwykle wstaliśmy do naszych obowiązków w rozmaitych częściach Polski, by po południu wsiąść w pociągi i samochody, w drodze do jednego celu – Góry św. Anny.

• Epilog Święta Młodzieży 2016

Pierwszy weekend września można spędzić w różny sposób, my wybraliśmy jedną z najlepszych opcji i spędziliśmy go wspólnie na rekolekcjach na dobry początek na Górze św Anny, czyli Epilogu XX Święta Młodzieży, który był „zwołany” pod hasłem: TOBIE, PANIE ZAUFAŁEM. Zjechaliśmy się z różnych części Polski, żeby móc spotkać się z Bogiem, innymi ludźmi oraz…

• Wakacyjny wyjazd w Karkonosze 2016

Relacja z wyjazdu w Karkonosze będzie w innej formie. Bo dlaczego nie może być rymowana… ? :-) W dniach 3-7.08 w Karkonoszach byliśmy i krótko mówiąc świetnie się bawiliśmy. W Piechowicach dom nasz stał, stąd nasz orszak wyruszał.

• Pustelnia w Dusznikach-Zdroju 2016

Na takiej pustelni jeszcze nie byłam. Niezwykłe doświadczenie łaski, działania Ducha Świętego, rozmów…ze swoją duszą, rozeznawania woli Bożej. W tym roku nasze formacyjne rekolekcje przebiegały według zupełnie innej formy niż dotychczas. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy – Marię i Martę, opierając się na zasadach pustelni świętego Franciszka.

• Wakacje z Bogiem 2016

W dniach od 27. czerwca do 3. lipca odbywały się na Górze Świętej Anny Wakacje z Bogiem. Brały w nich udział dzieci ze szkół podstawowych, które postanowiły spędzić wakacje inaczej niż większość ich rówieśników. Przez cały tydzień franciszkanie i animatorzy starali się swoim świadectwem pokazywać, że dzięki miłości Pana Jezusa możemy być szczęśliwi i dawać…

• Majówka 2016

W tym roku na górkowej majówce czuliśmy się jak u Pana Boga za piecem. Ojciec Teofil zabrał nas w swoje rodzinne strony.  Jechaliśmy ponad 7 godzin, aby dostać się do miejsc, w których świat prawie się zatrzymał. Każdy dzień wypełniony był atrakcjami związanymi z serią filmów Jacka Bromskiego oraz z dzieciństwem naszego duszpasterza.

• FDS-y we Wrocławiu 2016

Miłość Boża przyprowadziła nas na FDS-y (Franciszkańskie Dni Skupienia), które odbyły się w Wrocławiu w WSD ojców Franciszkanów w dniach od 15 do 17 kwietnia. Ten czas rozpoczęliśmy od poznania się, a następnie udaliśmy się na wspólną kolację z mieszkańcami WSD oraz klasztoru. Po kolacji udaliśmy się do kaplicy na wspólną Mszę świętą, która przewodniczył…

• Wielkopostne skupienie dla studentów 2016

W piątkowy wieczór w domu pielgrzyma na Górce pojawia się coraz więcej znajomych i nieznajomych uśmiechniętych buzi! Studentów i młodzieży pracującej, która wolny weekend pragnie poświecić przede wszystkim Chrystusowi, ale przyjeżdżamy także by nawiązywać nowe znajomości, pielęgnować te, które zdążyliśmy zawrzeć już wcześniej, wykorzystać dobrze czas. Utwierdzając się w tym co dla Nas jest najważniejsze…

• Wielkopostne Skupienie dla RMF-u 2016

Modlitwa, post, jałmużna – te trzy słowa towarzyszyły nam podczas tegorocznych WDS-ów Rodziny Młodzieży Franciszkańskiej, które odbyły się na Górce w dniach 26.-28.02. Początek rekolekcji upłynął nam na rozważaniu Drogi Krzyżowej w Grocie. Zmarznięci, ale szczęśliwi wróciliśmy na spotkanie organizacyjne, podczas którego został omówiony program. Wieczór zakończyliśmy Eucharystią, oprawę muzyczną przygotowała wspólnota gliwicka.

• Zimowe FDS-y 2016

Nasze spotkanie Bogiem i drugim człowiekiem w męskim gronie rozpoczęliśmy 5 lutego a zakończyliśmy godzinach południowych 7 lutego. Rekolekcje, których hasłem było: „Boża radość jak rzeka”, rozpoczęliśmy kolacją. Po kolacji udaliśmy się na spotkanie integracyjne i zapoznanie się z planem rekolekcji.

2015

• ADS-y dla studentów 2015

Nie będę kłamać – jestem bardzo zajętą osobą. Czuję się czasami, jakbym za czymś goniła, sama nie wiem za czym i traciła przy tym grunt pod stopami. Ale są w ciągu roku takie dni, wydarzenia, wyznaczane przez ten niewielki kalendarzyk Duszpasterstwa Młodzieży i Powołań  leżący na moim biurku, który już prawie rok temu otrzymałam od…

• Andrzejkowe ADS-y 2015

Cieszę się, że mogłam spędzić na Górce pierwszą niedzielę Adwentu, a także przygotowanie do niego. Zamiast wytapiać wosk przez dziurkę od klucza, mogłam pomodlić się za wszystkich, którzy nie mogli być tam razem z nami i przybliżyć się do naszego Ojca za pośrednictwem świętej Babci Anny.

• Jesienne FDS-y 2015

Nasz czas duchowych ćwiczeń i osobistej rozmowy z Bogiem trwał od 13 do 15 listopada. Po kolacji i wprowadzeniu w klimat rekolekcji udaliśmy się do Bazyliki, aby u tronu Strażniczki Pokoleń – św. Anny zawierzyć ten szczególny czas skupienia.

• Kapituła RMF-u 2015

Na Kapitułę Rodziny Młodzieży Franciszkańskiej, która miała miejsce od 6 do 8 listopada br. na Górze św. Anny, przyjechało w tym roku wyjątkowo dużo osób ze wspólnot z Wrocławia, Gliwic, Kędzierzyna-Koźla oraz z nowo reaktywowanej wspólnoty opolskiej. Uradowani nawzajem swoją obecnością, rozpoczęliśmy czas podsumowań owoców minionego roku, a także wzrastanie z hasłem „Przyjąć Słowo Boże…

• Rekolekcje dla studentów 2015

Już sama myśl, że zbliżający się weekend spędzam na Górce wprawia mnie w niesamowity nastrój. Choć tak naprawdę dopiero spotykając się z tymi wszystkimi uśmiechniętymi osobami- uczestnikami, a także gospodarzami o. Kamilem oraz o. Teofilem  zaczynam’ wsiąkać’ w atmosferę tego miejsca.

• Czuwanie RMF-u w Opolu

We wtorkowy wieczór 20 października, w opolskim kościele franciszkanów, spotkała się Rodzina Młodzieży Franciszkańskiej z Opola, Wrocławia, Gliwic i Kędzierzyna-Koźla. Mimo intensywngo okresu w szkołach i na uczelniach oraz środka tygodnia, przybyło nas całkiem sporo, co oczywiście było źródłem radości i entuzjazmu. Rozpoczęliśmy wspólnym różańcem, odmawianym przez wspólnoty opolskie i gliwickie, a następnie razem uczestniczyliśmy…

• Biały Dunajec 2015

Za nami XXXV Obóz Adaptacyjny w Białym Dunajcu. Jak zwykle piękny czas dwóch tygodni spędzonych u podnóża Tatr. Z naszych wspomnień moglibyście pomyśleć, że to nasza subiektywna ocena tego czasu i naszej Górkowej chaty. Dlatego poprosiliśmy o opinię jedną z uczestniczek:

• Epilog Święta Młodzieży 2015

Zapewne kilka miesięcy temu nie podjąłbym się udziału w rekolekcjach, bo nigdy nie miałem takiej potrzeby, przynajmniej tak mi się wydawało oraz nie ma co ukrywać, nie byłem przykładnym chrześcijaninem….

• Pielgrzymka Ministrantów i Dzieci Maryi 2015

• Franciszkańskie Dni Skupienia – Wambierzyce 2015

• Majówka Franciszkańska 2015

Tuż przed pierwszym dniem maja, uśmiechnięci, radości i promienni wyruszyliśmy na południe Dolnego Śląska – do pięknego Kłodzka….

• WDS-y dla studentów i młodzieży pracującej 2015

Przechodząc przez wspomnienia łączące się z rekolekcjami trudno jest je nawet po tygodniu jakoś poukładać, bo jest ich bardzo dużo…

• WDS-y ewnagelizacyjne 2015

Piątkowy wieczór na Górze Świętej Anny był dniem wyjątkowym, bowiem Dom Pielgrzyma po raz kolejny wypełnił się po brzegi młodzieżą…

• Wielkopostne Dni Skupienia 2015

„Rozpoczęliśmy rekolekcje w piątek Drogą Krzyżową w grocie, którą ofiarowywaliśmy za osoby konsekrowane…”

• Franckarnawał 2015

W dniach 13-15 lutego odbyły się ogólnopolskie rekolekcje dla młodzieży franciszkańskiej…

• Franciszkańskie Dni Skupienia 2015

Franciszkańskie Dni Skupienia dla młodzieży męskiej, to czas wsłuchiwania się w Słowo Boże…

• Zimowisko franciszkańskie 2015

Zimowisko Franciszkańskie to siedem dni, w trakcie których Góra św. Anny zostaje…

2014

2013

• Studenci i nie tylko… 2013

• Kapituła RMF 2013

apitułą w kręgach franciszkańskich zwykło się nazywać spotkanie braci, podczas którego…

• Biały Dunajec 2013

• Epilog 2013

Niektórzy z nas wrócili już po wakacjach do szkoły. Pierwsze dni września, a tu od razu masa nauki…

• Pustelnia franciszkańska 2013

Pustelnia Franciszkańska to czas, w którym uczyliśmy się pokochać ciszę. Było to zadanie niełatwe, wymagające pracy nad samym sobą.

• Spływ kajakowy Brda 2013

Wszystko rozpoczęło się w Chojnicach nad Jeziorem Charzykowskim. Tam załoga 12-osobowym…

• XVII ŚWIĘTO MŁODZIEŻY 2013

Już od rana dom pielgrzyma tętni życiem, wszyscy się witają, schola robi próby, a Ojciec Teofil wcina banany…

• FDS Borki Wielkie MF 2013

FDS-y w Borkach Wielkich były świetną okazją do odkrycia swojego powołania…

• Ogólnopolskie rekolekcje MF 2013

W dniach 28-30.06. 2013r. odbyły się Rekolekcje Ogólnopolskie Młodzieży Franciszkańskiej…

• Borki Wielkie

FDS-y w Borkach Wielkich były świetną okazją do odkrycia swojego powołania…

• Duchowa Adopcja 2013

Rekolekcje dla Duchowej Adopcji – czas małych cudów. Jak dobrze było znów wrócić na Górkę…

• Kłodzko

Głodni i zmęczeni znaleźliśmy się w pokoju w piwnicy w której wbrew pozorom było ciepło…

• Pielgrzymka M&M i nie tylko… 2013

• Wisła

Do czego powołuje mnie Pan Bóg i dlaczego warto iść za głosem powołania?

• Czuwanie przed święceniami 2013

W tym roku święcenia diakonatu z rąk arcybiskupa Alfonsa Nossola przyjęli br. Leon i br. Tyberiusz, z kolei nowym…

• Majówka franciszkańska 2013

Dzień 1 Po południu przybyliśmy do malowniczego Wlenia. Po zakwaterowaniu i kolacji udaliśmy się do Sali Balonowej…

• Kurs nowe życie 2013

Na kurs przyjechałam z bardzo przygniecionym sercem, poczuciem bezsilności i smutku. Na przywitanie Pan przywitał mnie Słowem…

• FDS Wrocław 2013

Kolacja rozpoczęła się o godz.18:30. Oczywiście pięcioosobowa grupa z Gliwic spóźniła się, bo przyjechała o 19. Na szczęście, pojawiwszy…

• WDS studenci i pracujący 2013

Poniedziałek – trudny dzień do wejścia w zwykłą rzeczywistość, gdy się ma w pamięci, że jeszcze 24 godziny temu było się jakby w innym świecie…

• WDS Ewangelizacyjne 2013

Zawsze kiedy przyjeżdżamy na Górkę, towarzyszy nam taka atmosfera podniecenia i oczekiwania na to co ma się wydarzyć…

• Wielkopostne Dni Skupienia 2013

Do końca Cię umiłowałem – pod takim hasłem odbyły się tegoroczne Wielkopostne Dni Skupienia dla Rodziny Młodzieży Franciszkańskiej…

• Od zera do bohatera 2013

Tegoroczne zimowisko na Górze św. Anny odbywało się pod hasłem „Od Zera do Bohatera”. Był to bardzo wesoło spędzony tydzień…

2012

• Wielkopostne Dni Skupienia 2012

Wielkopostne Dni Skupienia rozpoczęły się od kolacji. Wszyscy, którym już burczało w brzuchach, mieli okazję się posilić…

• Franckarnawał 2012

Około godz. 17:00 do naszego wrocławskiego klasztoru zaczęła zjeżdżać się młodzież franciszkańska ze wszystkich stron Polski…

• Śluby Wieczyste 2012

Sobota. 11 lutego 2012 – jeden dzień w życiu, może nawet jedyny, w którym jedna decyzja definitywnie zmienia życie człowieka…

• FDS Wrocław 2012

Kiedy wsiadałem w piątek do pociągu, aby pojechać na FDS, nie spodziewałem się niczego niesamowitego, w końcu nie będą to moje pierwsze rekolekcje….

• Zimowisko 2012

22.01.2012 o godz. 16:00 w Sali Makowej rozpoczęło się „Zimowisko Franciszkańskie 2012″…

2011

• FDS dla LSO 2011

Tegoroczne Dni Skupienia dla LSO na Górze św. Anny odbyły się pod hasłem: „Bądź mocny i okaż się mężny”…

2010

• FDS dla LSO 2010

Dni Skupienia dla LSO odbyły się pod hasłem „Panu Bogu będziesz służył”….

2009

• Zimowisko 2009

Końcem stycznia na Górze św. Anny odbyły się premierowe warsztaty teatralne…

2008

• Warsztaty teatralne 2008

2007

• Zimowisko I 2007

Dnia 1 lutego 2007 roku o godz. 12:00 o. Barnaba pojawił się na Dworcu Głównym we Wrocławiu…