Wybierz dany rok

2017

• Wakacje z Rudym

Przez 8 dni sierpnia prawie nie wysiadaliśmy z siodła (raczej siodełka), bo wybraliśmy się na rowery. W między czasie zostało ustalone hasło naszego wyjazdu, skoro jechał z nami Rudobrody o. Roch to nie mogłoby być inne jak: „Wakacje z Rudym”  :-)

• Pustelnia franciszkańska – Asyż

W tym roku pustelnia Rodziny Młodzieży Franciszkańskiej była niepowtarzalna, jedyna w swoim rodzaju, wyjątkowa. Spędziliśmy cudowny czas w Asyżu – sercu franciszkanizmu, miejscu, w którym święty Franciszek usłyszał słowa Jezusa „Idź, odbuduj mój Kościół.”

• Zjazd Ministrantów, Marianek i grup przyparafialnych 2017

Fotorelacja z Pielgrzymki Ministrantów, Marianek i grup przyparafialnych, która odbyła się w dniach 9-12 czerwca 2017 r. w Domu Pielgrzyma w Górze Świętej Anny.

• WDS-y dla RMF-u 2017

Czy może być coś dobrego z Asyżu? Okazuje się, że tak i to całkiem sporo. Mogliśmy przekonać się o tym na WDSach RMFu (17-19.03.2017) – rekolekcjach, które były wprowadzeniem do pustelni franciszkańskiej.

2016

• Andrzejkowe ADS-y 2016

Tym razem o relację poprosiliśmy Aktora: „W dniach 25-27 listopada 2016 roku na Górze św. Anny odbywały się kolejne, coroczne rekolekcje, mające wprowadzić franciszkańską młodzież w Adwent, a więc oczekiwanie na Zbawiciela.

• FDS-y w Sanktuarium św. Anny 2016

W ten długi listopadowy weekend Bóg skierował 22 mężczyzn na Górę św. Anny abyśmy skosztowali trochę życia zakonnego. Czas rekolekcji rozpoczęliśmy 10.11 kolacja w refektarzu klasztoru, następnie udaliśmy się do tajnego pokoju gdzie omawialiśmy plan rekolekcji. Tematem rekolekcji był:” Ja brat Franciszek…..” Po spotkaniu była Eucharystia w Bazylice , której przewodniczył o. Kamil. Tak zakończył…

• Kapituła RMF 4-6.11.2016

Górka w nieco już melancholijnych kolorach jesieni przywitała nas jak zwykle z otwartymi rękami. W te chłodne dni ciepło miejsca, atmosfera modlitwy i braterska serdeczność była prawdziwym ukojeniem. Spotkaliśmy się z nie byle jakiego powodu – w tym roku przypadła Kapituła Wyborcza.

• Rekolekcje dla studentów i młodzieży pracującej 2016

Piątek 21.10.2016 r. był niecodzienny. Nie spowodowała tego wrażenia bynajmniej wszędobylska mgła, lecz oczekiwanie, zupełnie niezwiązane z nadchodzącym wytchnieniem od nauki lub pracy. Tego dnia jak zwykle wstaliśmy do naszych obowiązków w rozmaitych częściach Polski, by po południu wsiąść w pociągi i samochody, w drodze do jednego celu – Góry św. Anny.

• Epilog Święta Młodzieży 2016

Pierwszy weekend września można spędzić w różny sposób, my wybraliśmy jedną z najlepszych opcji i spędziliśmy go wspólnie na rekolekcjach na dobry początek na Górze św Anny, czyli Epilogu XX Święta Młodzieży, który był „zwołany” pod hasłem: TOBIE, PANIE ZAUFAŁEM. Zjechaliśmy się z różnych części Polski, żeby móc spotkać się z Bogiem, innymi ludźmi oraz…

• Wakacyjny wyjazd w Karkonosze 2016

Relacja z wyjazdu w Karkonosze będzie w innej formie. Bo dlaczego nie może być rymowana… ? :-) W dniach 3-7.08 w Karkonoszach byliśmy i krótko mówiąc świetnie się bawiliśmy. W Piechowicach dom nasz stał, stąd nasz orszak wyruszał.

• Pustelnia w Dusznikach-Zdroju 2016

Na takiej pustelni jeszcze nie byłam. Niezwykłe doświadczenie łaski, działania Ducha Świętego, rozmów…ze swoją duszą, rozeznawania woli Bożej. W tym roku nasze formacyjne rekolekcje przebiegały według zupełnie innej formy niż dotychczas. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy – Marię i Martę, opierając się na zasadach pustelni świętego Franciszka.

• Wakacje z Bogiem 2016

W dniach od 27. czerwca do 3. lipca odbywały się na Górze Świętej Anny Wakacje z Bogiem. Brały w nich udział dzieci ze szkół podstawowych, które postanowiły spędzić wakacje inaczej niż większość ich rówieśników. Przez cały tydzień franciszkanie i animatorzy starali się swoim świadectwem pokazywać, że dzięki miłości Pana Jezusa możemy być szczęśliwi i dawać…

• Majówka 2016

W tym roku na górkowej majówce czuliśmy się jak u Pana Boga za piecem. Ojciec Teofil zabrał nas w swoje rodzinne strony.  Jechaliśmy ponad 7 godzin, aby dostać się do miejsc, w których świat prawie się zatrzymał. Każdy dzień wypełniony był atrakcjami związanymi z serią filmów Jacka Bromskiego oraz z dzieciństwem naszego duszpasterza.

• FDS-y we Wrocławiu 2016

Miłość Boża przyprowadziła nas na FDS-y (Franciszkańskie Dni Skupienia), które odbyły się w Wrocławiu w WSD ojców Franciszkanów w dniach od 15 do 17 kwietnia. Ten czas rozpoczęliśmy od poznania się, a następnie udaliśmy się na wspólną kolację z mieszkańcami WSD oraz klasztoru. Po kolacji udaliśmy się do kaplicy na wspólną Mszę świętą, która przewodniczył…

• Wielkopostne skupienie dla studentów 2016

W piątkowy wieczór w domu pielgrzyma na Górce pojawia się coraz więcej znajomych i nieznajomych uśmiechniętych buzi! Studentów i młodzieży pracującej, która wolny weekend pragnie poświecić przede wszystkim Chrystusowi, ale przyjeżdżamy także by nawiązywać nowe znajomości, pielęgnować te, które zdążyliśmy zawrzeć już wcześniej, wykorzystać dobrze czas. Utwierdzając się w tym co dla Nas jest najważniejsze…

• Wielkopostne Skupienie dla RMF-u 2016

Modlitwa, post, jałmużna – te trzy słowa towarzyszyły nam podczas tegorocznych WDS-ów Rodziny Młodzieży Franciszkańskiej, które odbyły się na Górce w dniach 26.-28.02. Początek rekolekcji upłynął nam na rozważaniu Drogi Krzyżowej w Grocie. Zmarznięci, ale szczęśliwi wróciliśmy na spotkanie organizacyjne, podczas którego został omówiony program. Wieczór zakończyliśmy Eucharystią, oprawę muzyczną przygotowała wspólnota gliwicka.

• Zimowe FDS-y 2016

Nasze spotkanie Bogiem i drugim człowiekiem w męskim gronie rozpoczęliśmy 5 lutego a zakończyliśmy godzinach południowych 7 lutego. Rekolekcje, których hasłem było: „Boża radość jak rzeka”, rozpoczęliśmy kolacją. Po kolacji udaliśmy się na spotkanie integracyjne i zapoznanie się z planem rekolekcji.

2015

• ADS-y dla studentów 2015

Nie będę kłamać – jestem bardzo zajętą osobą. Czuję się czasami, jakbym za czymś goniła, sama nie wiem za czym i traciła przy tym grunt pod stopami. Ale są w ciągu roku takie dni, wydarzenia, wyznaczane przez ten niewielki kalendarzyk Duszpasterstwa Młodzieży i Powołań  leżący na moim biurku, który już prawie rok temu otrzymałam od…

• Andrzejkowe ADS-y 2015

Cieszę się, że mogłam spędzić na Górce pierwszą niedzielę Adwentu, a także przygotowanie do niego. Zamiast wytapiać wosk przez dziurkę od klucza, mogłam pomodlić się za wszystkich, którzy nie mogli być tam razem z nami i przybliżyć się do naszego Ojca za pośrednictwem świętej Babci Anny.

• Jesienne FDS-y 2015

Nasz czas duchowych ćwiczeń i osobistej rozmowy z Bogiem trwał od 13 do 15 listopada. Po kolacji i wprowadzeniu w klimat rekolekcji udaliśmy się do Bazyliki, aby u tronu Strażniczki Pokoleń – św. Anny zawierzyć ten szczególny czas skupienia.

• Kapituła RMF-u 2015

Na Kapitułę Rodziny Młodzieży Franciszkańskiej, która miała miejsce od 6 do 8 listopada br. na Górze św. Anny, przyjechało w tym roku wyjątkowo dużo osób ze wspólnot z Wrocławia, Gliwic, Kędzierzyna-Koźla oraz z nowo reaktywowanej wspólnoty opolskiej. Uradowani nawzajem swoją obecnością, rozpoczęliśmy czas podsumowań owoców minionego roku, a także wzrastanie z hasłem „Przyjąć Słowo Boże…

• Rekolekcje dla studentów 2015

Już sama myśl, że zbliżający się weekend spędzam na Górce wprawia mnie w niesamowity nastrój. Choć tak naprawdę dopiero spotykając się z tymi wszystkimi uśmiechniętymi osobami- uczestnikami, a także gospodarzami o. Kamilem oraz o. Teofilem  zaczynam’ wsiąkać’ w atmosferę tego miejsca.

• Czuwanie RMF-u w Opolu

We wtorkowy wieczór 20 października, w opolskim kościele franciszkanów, spotkała się Rodzina Młodzieży Franciszkańskiej z Opola, Wrocławia, Gliwic i Kędzierzyna-Koźla. Mimo intensywngo okresu w szkołach i na uczelniach oraz środka tygodnia, przybyło nas całkiem sporo, co oczywiście było źródłem radości i entuzjazmu. Rozpoczęliśmy wspólnym różańcem, odmawianym przez wspólnoty opolskie i gliwickie, a następnie razem uczestniczyliśmy…

• Biały Dunajec 2015

Za nami XXXV Obóz Adaptacyjny w Białym Dunajcu. Jak zwykle piękny czas dwóch tygodni spędzonych u podnóża Tatr. Z naszych wspomnień moglibyście pomyśleć, że to nasza subiektywna ocena tego czasu i naszej Górkowej chaty. Dlatego poprosiliśmy o opinię jedną z uczestniczek:

• Epilog Święta Młodzieży 2015

Zapewne kilka miesięcy temu nie podjąłbym się udziału w rekolekcjach, bo nigdy nie miałem takiej potrzeby, przynajmniej tak mi się wydawało oraz nie ma co ukrywać, nie byłem przykładnym chrześcijaninem….

• Pielgrzymka Ministrantów i Dzieci Maryi 2015

• Franciszkańskie Dni Skupienia – Wambierzyce 2015

• Majówka Franciszkańska 2015

Tuż przed pierwszym dniem maja, uśmiechnięci, radości i promienni wyruszyliśmy na południe Dolnego Śląska – do pięknego Kłodzka….

• WDS-y dla studentów i młodzieży pracującej 2015

Przechodząc przez wspomnienia łączące się z rekolekcjami trudno jest je nawet po tygodniu jakoś poukładać, bo jest ich bardzo dużo…

• WDS-y ewnagelizacyjne 2015

Piątkowy wieczór na Górze Świętej Anny był dniem wyjątkowym, bowiem Dom Pielgrzyma po raz kolejny wypełnił się po brzegi młodzieżą…

• Wielkopostne Dni Skupienia 2015

„Rozpoczęliśmy rekolekcje w piątek Drogą Krzyżową w grocie, którą ofiarowywaliśmy za osoby konsekrowane…”

• Franckarnawał 2015

W dniach 13-15 lutego odbyły się ogólnopolskie rekolekcje dla młodzieży franciszkańskiej…

• Franciszkańskie Dni Skupienia 2015

Franciszkańskie Dni Skupienia dla młodzieży męskiej, to czas wsłuchiwania się w Słowo Boże…

• Zimowisko franciszkańskie 2015

Zimowisko Franciszkańskie to siedem dni, w trakcie których Góra św. Anny zostaje…

2014

2013

• Studenci i nie tylko… 2013

• Kapituła RMF 2013

apitułą w kręgach franciszkańskich zwykło się nazywać spotkanie braci, podczas którego…

• Biały Dunajec 2013

• Epilog 2013

Niektórzy z nas wrócili już po wakacjach do szkoły. Pierwsze dni września, a tu od razu masa nauki…

• Pustelnia franciszkańska 2013

Pustelnia Franciszkańska to czas, w którym uczyliśmy się pokochać ciszę. Było to zadanie niełatwe, wymagające pracy nad samym sobą.

• Spływ kajakowy Brda 2013

Wszystko rozpoczęło się w Chojnicach nad Jeziorem Charzykowskim. Tam załoga 12-osobowym…

• XVII ŚWIĘTO MŁODZIEŻY 2013

Już od rana dom pielgrzyma tętni życiem, wszyscy się witają, schola robi próby, a Ojciec Teofil wcina banany…

• FDS Borki Wielkie MF 2013

FDS-y w Borkach Wielkich były świetną okazją do odkrycia swojego powołania…

• Ogólnopolskie rekolekcje MF 2013

W dniach 28-30.06. 2013r. odbyły się Rekolekcje Ogólnopolskie Młodzieży Franciszkańskiej…

• Borki Wielkie

FDS-y w Borkach Wielkich były świetną okazją do odkrycia swojego powołania…

• Duchowa Adopcja 2013

Rekolekcje dla Duchowej Adopcji – czas małych cudów. Jak dobrze było znów wrócić na Górkę…

• Kłodzko

Głodni i zmęczeni znaleźliśmy się w pokoju w piwnicy w której wbrew pozorom było ciepło…

• Pielgrzymka M&M i nie tylko… 2013

• Wisła

Do czego powołuje mnie Pan Bóg i dlaczego warto iść za głosem powołania?

• Czuwanie przed święceniami 2013

W tym roku święcenia diakonatu z rąk arcybiskupa Alfonsa Nossola przyjęli br. Leon i br. Tyberiusz, z kolei nowym…

• Majówka franciszkańska 2013

Dzień 1 Po południu przybyliśmy do malowniczego Wlenia. Po zakwaterowaniu i kolacji udaliśmy się do Sali Balonowej…

• Kurs nowe życie 2013

Na kurs przyjechałam z bardzo przygniecionym sercem, poczuciem bezsilności i smutku. Na przywitanie Pan przywitał mnie Słowem…

• FDS Wrocław 2013

Kolacja rozpoczęła się o godz.18:30. Oczywiście pięcioosobowa grupa z Gliwic spóźniła się, bo przyjechała o 19. Na szczęście, pojawiwszy…

• WDS studenci i pracujący 2013

Poniedziałek – trudny dzień do wejścia w zwykłą rzeczywistość, gdy się ma w pamięci, że jeszcze 24 godziny temu było się jakby w innym świecie…

• WDS Ewangelizacyjne 2013

Zawsze kiedy przyjeżdżamy na Górkę, towarzyszy nam taka atmosfera podniecenia i oczekiwania na to co ma się wydarzyć…

• Wielkopostne Dni Skupienia 2013

Do końca Cię umiłowałem – pod takim hasłem odbyły się tegoroczne Wielkopostne Dni Skupienia dla Rodziny Młodzieży Franciszkańskiej…

• Od zera do bohatera 2013

Tegoroczne zimowisko na Górze św. Anny odbywało się pod hasłem „Od Zera do Bohatera”. Był to bardzo wesoło spędzony tydzień…

2012

• Wielkopostne Dni Skupienia 2012

Wielkopostne Dni Skupienia rozpoczęły się od kolacji. Wszyscy, którym już burczało w brzuchach, mieli okazję się posilić…

• Franckarnawał 2012

Około godz. 17:00 do naszego wrocławskiego klasztoru zaczęła zjeżdżać się młodzież franciszkańska ze wszystkich stron Polski…

• Śluby Wieczyste 2012

Sobota. 11 lutego 2012 – jeden dzień w życiu, może nawet jedyny, w którym jedna decyzja definitywnie zmienia życie człowieka…

• FDS Wrocław 2012

Kiedy wsiadałem w piątek do pociągu, aby pojechać na FDS, nie spodziewałem się niczego niesamowitego, w końcu nie będą to moje pierwsze rekolekcje….

• Zimowisko 2012

22.01.2012 o godz. 16:00 w Sali Makowej rozpoczęło się „Zimowisko Franciszkańskie 2012″…

2011

• FDS dla LSO 2011

Tegoroczne Dni Skupienia dla LSO na Górze św. Anny odbyły się pod hasłem: „Bądź mocny i okaż się mężny”…

2010

• FDS dla LSO 2010

Dni Skupienia dla LSO odbyły się pod hasłem „Panu Bogu będziesz służył”….

2009

• Zimowisko 2009

Końcem stycznia na Górze św. Anny odbyły się premierowe warsztaty teatralne…

2008

• Warsztaty teatralne 2008

2007

• Zimowisko I 2007

Dnia 1 lutego 2007 roku o godz. 12:00 o. Barnaba pojawił się na Dworcu Głównym we Wrocławiu…